הסכם חיים משותפים

מהו הסכם חיים משותפים?

הסכם חיים משותפים הוא חוזה הנערך בין בני זוג הבוחרים שלא למסד את מערכת היחסים בניהם בטקס נישואין פורמאלי דתי או אזרחי אלא לעגן את זכויותיהם ההדדיות בחוזה של הסכם חיים משותפים.

הסכם חיים משותפים נערך בדרך כלל בתחילת הקשר, בזמן שבו שורה בין בני הזוג אהבה ואחווה והם דואגים אחד לשני מתוך רצון טוב וחיבה הדדית. זוגות החיים ביחד בלי נישואין מוגדרים כידועים בציבור. זוגיותם וזכויותיהם של ידועים בציבור אינם מעוגנים מספיק בחוק ובעת פירוד יהיה עליהם להוכיח כי חיו יחד וכי ניהלו מערכת יחסים משותפת. בעת פירוד בית המשפט יתרשם מאופי החיים המשותפים, מאופי היחסים ומאופי ההבטחות והאמירות שהבטיחו בני הזוג זה לזו בעת תקופת החיים המשותפים. זהו הליך ארוך וקשה  אשר יחשוף דיבורים ומעשים אישיים ואינטימיים שבני הזוג היו מעדיפים  לא לחשוף, ואולי גם לשכוח. הסכם חיים משותפים ימנע את כל ההליך הארוך ואת כל אי הנעימות הכרוכה בו.

הסכם חיים משותפים מגדיר את טיב מערכת היחסים שבין בני הזוג.
 

נושאי ממון ורכוש

הסכם ממון יקבע כיצד יחלקו בני הזוג את הרכוש שלהם. האם יחיו בשותפות כלכלית מלאה או חלקית? מה יהיה גורל הרכוש בעת פרדה? לעתים הסכם חיים משותפים מפריד בין הרכוש הנצבר לפני תחילת  הקשר המשותף לבין הרכוש הנצבר בעת תקופת החיים המשותפים.
 

מזונות

לפי ההלכה היהודית רק אישה נשואה זכאית למזונות. ידועה בציבור אינה נחשבת לאישה נשואה ולכן על הסכם חיים משותפים להגדיר היטב את נושא המזונות בזמן תקופת החיים המשותפים ואולי גם לקבוע תקופת הסתגלות בתום התקופה.
 

מזונות

לעתים אחד מבני הזוג עובר לגור בדירה הנמצאת בבעלות בן הזוג שלו . בעת פרדה, לאחר תקופה ארוכה של חיים משותפים, עלול בן הזוג  לטעון כי גם לו יש זכויות בדירה . הסכם חיים משותפים יגדיר היטב את המעמד של בן הזוג בעת הפרדה.
 

מנגנון הפירוד

כיצד יתבצע הפירוד? מה יקרה אם רק אחד מבני הזוג ירצה להיפרד? באיזה דרך על בן הזוג להודיע לידוע בציבור שלו  על הפירוד?

האם באמצעות מכתב מעורך דין? כל הפרמטרים האלו יוגדרו היטב  בחוזה של הסכם חיים משותפים.

  
מיגל עבאדי נוטריון נותן שירות כבר מעל 10 שנים בכל הארץ ובכל הנושאים המשפטיים.

לקביעת פגישה עם נוטריון וקבלת פרטים נוספים,
צרו עימנו קשר ונשמח לעמוד לשרותכם.

טלפון:
050-8668808
077-5253419

————————

נוטריון, כל שרותי הנוטריון, עו”ד מיגל עבאדי

אהבתם את האתר שלנו? פרגנו לנו בגוגל פלוס!

שירותים נוספים

תרגום תעודת שחרור מצה”ל

תרגום נוטריוני של תעודת שחרור מצה”ל נדרשת לעתים לצורך קבלת ויזה למדינה זרה. במקרה זה, יהיה על התרגום להיות מדויק ומקצועי. ישנם מקרים אחרים, למשל כאשר אדם מנסה להפיק Social Security Number בארה”ב שבו ה ...

תרגום נוטריוני של תעודת פטירה

תעודת הפטירה הינו אישור של משרד הפנים על מותו של אדם ומהווה מסמך בסיסי בכל בקשה הקשורה לנפטר, לרבות בעת הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה. בנוסף לתרגום, יש לשים על התעודה אישור אפוסטיל שיבהיר למי ש ...

תרגום נוטריוני של תעודת נישואין

תרגום נוטריוני של תעודת הנישואין של בני זוג שהתחתנו בחו”ל, נדרש לצורך עדכון פרטי שם משפחה ומצב משפחתי במשרד הפנים, בבנקים, רשויות המס, גורמים רשמיים בחו”ל ועוד. חשוב לשים לב, כי על תעודה ה ...

מספרים עלינו

ברצוני להביע את הערכתי והוקרתי על היחס החם ועל השירות האדיב שזכיתי לקבל ממך, כמו בעבר, בפרויקט המשתכנים הגדול ביישוב עץ אפרים, תמיד קיבלנו תודות של ציבור המשתכנים על שבחרנו להפנות אותם לטיפולך בענייני אימות חתימות, והיום היתה לי הזכות להיווכח בכך באופן אישי בפגישתנו פנים מול פנים. אין ספק שאיכות שירות שכזו אינה דבר מובן מאליו ועל כך קבל את הערכתי ותודתי.

דודי בראל, מנכ"ל

עו”ד עבאדי,
בשם צוות המפעל ובעיקר, ג’יני ואני, אנו מאחלים לך שנה אזרחית טובה.
המון הצלחה, בריאות ואושר ושנמשיך בשיתוף פעולה פורה.

Gini & Delphine

צהריים טובים מיגל,
רציתי להגיד לך תודה רבה על העבודה שעשית של תרגום נוטריוני
היה לי כייף לעבוד איתך.
תודה רבה

מארי בוגדנסקי

תודה רבה על השירות האדיב של שירותי נוטריון, האוזן הקשבת והביצוע המהיר .
שתהיה שנה טובה לך ולכל בני משפחתך!

מורן ניצן

24 שעות ביממה
שירות עד הבית
שירות בכל הארץ

צרו איתנו קשר
24 שעות ביממה. שירות מהיום להיום.

חייגו עכשיו: 050-8668808
או השאירו פרטים בטופס:



    Call Now Button